Komputer biurowy - recenzja

października 31, 2019

Cześć!

Dzisiaj chciałbym Wam troszkę opowiedzieć o sprzęcie, na którym codziennie pracuję i tworze wszystkie wpisy i materiały. Jesteście ciekawi, co mam w skrzynce? Oto mój niezawodny komputer biurowy!


Całość zacznę standardowo, od procesora. A jest się czym chwalić. Sercem pudła jest „siódemka” od Intela – i7 4770 o taktowaniu 3.4 ghz. Taki procesor pozwala na komfortową pracę i rozrywkę, ale nie oszukujmy się – nie gram na tym składaku, sprzęt biurowy musi przecież oznaczać jakieś wyrzeczenia. W tym przypadku to karta graficzna, którą mieliście okazję poznać bliżej w tym wpisie 



Co do samej grafiki – NVS 300, jak już Wam pisałem, jest kartą typowo biurową. Można dzięki niej obsługiwać kilka monitorów ze znakomitą rozdzielczością. Trzeba jednak liczyć się z tym, że Wiedźmina raczej tutaj nie odpalicie. Czy to duży problem? Dla mnie nie – w końcu to sprzęt biurowy i wygodna praca z dwoma monitorami znaczy więcej niż FPS'y.


Szybką i wygodną pracę umożliwia także RAM. Zdecydowałem się na 16 GB DDR4 i jestem zadowolony. Co prawda, 8 GB RAM'u pewnie wystarczy, ale z „szesnastką” po prostu jest lepiej. To zdecydowanie była dobra decyzja.

Pozostając w zagadnieniu „szybkiej i komfortowej pracy” warto wspomnieć o dysku. W swoim składaku zdecydowałem się na SSD o pojemności 512 GB. Z pewnością jest to spory wydatek, ale kultura pracy jest po prostu obłędna. Każdy, kto miał okazję spędzić trochę czasu z dyskiem SSD z pewnością podzieli to zdanie!


System to oczywiście Windows 10. Tutaj nie ma żadnych niespodzianek. Przyzwyczaiłem się i nie zamienię już go na żaden inny system operacyjny. Mimo że sporo myślałem kiedyś o Linux'ie, to myślę, że ostatnie aktualizacje Windowsa były krokiem w dobrą stronę.

O płycie głównej i zasilaczu nie ma sensu pisać, bo są dokładnie takie same, jak zawsze: płyta główna MSI H310M PRO-VH PLUS oraz zasilacz Thermaltake Smart SE2 500. Skoro komputer jest bezawaryjny, to znaczy, że te komponenty spisują się bez zarzutu.


Jak oceniłbym swój sprzęt? Jestem z niego bardzo zadowolony. Praca idzie gładko i przyjemnie. A efekty? Chociażby kolejny post!

Może Ci się spodobać także

0 komentarze