Dysk Sony HD-B2BEU 2TB HDD - recenzja

października 18, 2019

Cześć!

Dzisiaj troszkę nietypowo, bo testujemy dysk twardy. Nie byle jaki! Japoński gigant Sony pokazuje, że nie boi się niczego, co związane z branżą technologiczną i wydaje już nawet dyski twarde. Ale jakie! Dzisiaj pod lupę weźmiemy dysk Sony HD-B2BEU 2TB HDD, który po prostu daje radę! Zaczynajmy.


Pojemny. I dobrze!

2 terabajty, czyli 2048 GB lub 2 097 152 MB. Wierzcie mi – zmieszczą się tutaj wszystkie Wasze zdjęcia, filmy i pamiątki. Sam zdecydowałem się na zakup, ponieważ chciałem uporządkować wszystkie rodzinne nagrania i szczerze? Nie żałuję! Mogłem to trzymać w chmurze, ale po co. Dysk ma 2,5”, zmieści się w każdej kieszeni.


Co z przesyłaniem danych?

Tutaj też nie jest źle! Co prawda, to nie jest dysk SSD, ale USB 3.1 spisuje się naprawdę dobrze. Mówię tutaj nawet o prędkości do 5 GB/s, a to już coś! Jednak, nie macie co się martwić. Wszyscy, którzy korzystają z portów USB 2.0 na pewno ucieszą się z kompatybilności ze starszymi portami. Trzeba się jednak wtedy liczyć ze spadkiem prędkości (i to znacznym!) do 480 MB/s. Warto jednak zaznaczyć, że mamy rok 2019 i USB 2.0 już od jakiegoś czasu odchodzi w niepamięć!


Cena ma znaczenie

Za dysk o pojemności 2 TB zapłacimy zaledwie 350 zł. To naprawdę niewiele, zwłaszcza, jeżeli porównamy to z dyskami typu SSD. Warto tutaj zadać sobie pytanie czy w przypadku dysków przenośnych, modele  SSD są w ogóle potrzebne? Cóż, na pewno każda ze stron mogłaby podać przynajmniej po kilka solidnych argumentów. Ja jednak, wiedząc, że swój dysk użyję do przechowywania rodzinnych fotografii i filmów postanowiłem, że solidny HDD z USB 3.1 w zupełności wystarczy. Po dwóch tygodniach z czystym sumieniem, mogę przyznać, że podjąłem słuszną decyzję!


Coś dla Geeków!

Krótkie, zwięzłe zestawienie, które dla prawdziwych Geeków będzie znaczyło więcej niż to, co do tej pory napisałem! Decydując się na Sony HD-B2BEU 2TB HDD wybierasz:

  • dysk HDD,
  • format 2,5'',
  • 7200 obrotów na minutę,
  • 5 GB/s prędkości interfejsu,
  • USB 3.1,
  • kompatybilność z USB 2.0,
  • waga 180 g,



Tyle musi wystarczyć! Sam najlepiej wiesz czy taki dysk Ci się przyda. Od siebie dodam tyle, że jestem z niego bardzo zadowolony. Z mojej strony to wszystko! Do następnego!

Może Ci się spodobać także

0 komentarze