Zestaw słuchawkowy Sony ZX660AP - czy warto?

października 15, 2018

Cześć!

Dzisiaj coś innego, a mianowicie słuchawki. Potrzebowałem czegoś, co w 100% spełni moje oczekiwania. Jak pewnie się domyślacie, nie jestem do końca do nich przekonany, ale jeszcze przez pewien czas na pewno będę testował. Jak na razie czas na pierwsza mini recenzję oraz garść suchych faktów o słuchawkach.


Szukałem produktu, który będzie wygodny, z mikrofonem i trwałym kablem, który nie ukręci się po pierwszych trzech miesiącach.

Jedną z wad tych słuchawek jest fakt, że zdecydowanie za mocno "ściskają" głowę. Ja wiem, wiem, że one muszą się trzymać czegoś, żeby nie spaść, ale po kilku godzinach ból jest dość nieznośny. Poduszki są wygodne, ale nie będę ich oceniał pod względem trwałości, bo słuchawki testuję od ponad miesiąca.


Aspekty techniczne:

  • przewód jednostronny, płaski (skradł moje serce jak na razie),
  • wtyk kątowy mini stereo, pozłacany,
  • słuchawki nauszne,
  • czułość: 104 bB/mW,
  • magnes neodymowy,
  • pojemność: 1000 mW,
  • przetwornik akustyczny: 40 mm (kopułkowy),
  • pasmo przenoszenia: 5-25 000 Hz.

Do wyboru jest wiele wersji kolorystycznych słuchawek: pomarańczowy, zielony, niebieski, kremowy, biały i czarny. Ja zdecydowałem się na wersję czarną, bo najbardziej mi odpowiadała. Jest dość elegancka, nie rzuca się w oczy i nie razi kolorem. 


Jak to zazwyczaj jest w przypadku słuchawek, prawa strona została oznaczona. Na szczęście dość wyraźnie i nie trzeba szukać wypukłych kropek, wypukłych napisów. Wszystko widać z daleka. 


Połączenie membrany o wysokiej czułości i przetworników akustycznych z magnesem neodymowym umożliwia uzyskanie dźwięku głośniejszego, ale wciąż czystego. 

Jedną z zalet tych słuchawek jest także fakt, że świetnie słychać w nich bas. System Bas Response Control pozwala wydobyć dźwięk/bas z niskich częstotliwości, reprodukcja basu jest dokładniejsza dzięki specjalnemu kanałowi powietrznemu.


Połączając smartfon pod słuchawki zyskujemy jeszcze więcej. Można przez nie nie tylko słuchać muzyki, ale i rozmawiać przez telefon - a to właśnie na tym głównie mi zależało. Lubię siedzieć przed komputerem czy poruszać się po domu rozmawiając z kimś, ale mając wolne ręce i nie wykrzywiając karku w nienaturalne pozycje. 

Gruby, płaski kabel na plus, do tego wbudowany mikrofon i pilot na kablu i niczego więcej mi nie trzeba. Minus jest taki, że gdy rozmawia się z kimś przez telefon na słuchawkach Sony ZX660AP tarcie mikrofonu o ubranie naprawdę słychać. Ale przecież nie można mieć wszystkiego. 


Bardzo ucieszył mnie pałąk z suwakiem, który został wykonany ze stali nierdzewnej - mam pewność, że nawet spontaniczne ściągnięcie czy założenie słuchawek nie sprawi, że one się po prostu połamią. 

Ogólnie słuchawki oceniam na 4/5, są dobre, ale nie na długi czas. Trzeba sobie co trochę robić od nich przerwę, aby uszy mogły odpocząć. Nie podoba mi się także szmer w mikrofonie, który ociera się o ubranie i powoduje taki dźwięk. Przy statycznej rozmowie np. tylko siedząc nie ma tego problemu. 

Może Ci się spodobać także

0 komentarze