Klawiatura Tracer Shimmer, czyli dlaczego nie warto wierzyć specyfikacji

października 08, 2018

Część! 

Dziś weźmiemy pod lupę przewodową klawiaturę Tracer Shimmer, którą polubiłem za to, że mogę pracować na niej w nocy. O ile w domu nie ma nikogo, prócz mnie.


Klawiatura Tracer Shimmer sprawdza się u mnie naprawdę dobrze ze względu na to, że jest podświetlana. Często zdarza mnie się pracować w nocy, a delikatne podświetlenie klawiszy okazało się dla mnie zbawienne. Niestety klawiatura jest dość głośna i naprawdę trudno pisać na niej szeptem. Szkoda tylko, że zdjęcia nie uchwyciły niebieskiego podświetlenia :( 



Tracer Shimmer to klawiatura przewodowa z wygodną podpórką na nadgarstki. Jej układ sprawia, że mogę pisać na niej bez zmęczenia nawet do dziesięciu godzin (więcej nie próbowałem). Co ciekawe, w specyfikacjach, które znalazłem w sieci napisane jest, że klawiatura ma bardzo ciche klawisze. No cóż. Jak widać, każdą wiedzę trzeba zweryfikować.



Klawiatura posiada klawisze membranowe, które charakteryzują się mniejszą wytrzymałością niż w przypadku klawiszy mechanicznych (do 10 mln kliknięć) oraz, podobno, mniejszym komfortem pisania. Ja naprawdę przyzwyczaiłem się do tej klawiatury i całkiem wygodnie mi się na niej piszę, chociaż przyznam, że klawisze trzeba porządnie przydusić. Klawiatury membranowe są za to lżejsze oraz mniejsze niż klawiatury mechaniczne. Jak widać, nie zawsze!

Klawisze są płaskie, niewyprofilowane, co sprawia, że palce nie ślizgają się po nich, nawet kiedy pisze się bardzo szybko.



Plusy:

  • klawiatura jest podświetlana na kolor niebieski, więc można na niej pisać nawet w kompletnej ciemności,
  • klawiatura posiada 8 klawiszy multimedialnych, w tym klawisz kalkulatora (nie znalazłem go w innych klawiaturach),
  • cena,
  • klawiatura jest miła w dotyku.

Minusy:

  • klawiatura jest głośna,
  • szybko wyciera się powłoka na klawiszach,
  • trudna w czyszczeniu (co widać na fotografiach),
  • niektóre klawisze są nierówno podświetlone (nie przeszkadza to w pracy).




Wszystkie opisy tej klawiatury, które znalazłem w internecie wcale nie odpowiadają faktycznemu stanowi rzeczy. „Niski skok przycisków, który gwarantuje cichą pracę bez budzenia lokatorów”? Klawiatury membranowe to najczęściej cicha praca, ale naprawdę nie w tym wypadku. Klawiatura także nie jest szczególnie lekka.

Uwierzyłem opisom i zamiast cichej i lekkiej klawiatury mam ciężką i głośną. Na szczęście naprawdę wygodnie się na niej pracuje.

Może Ci się spodobać także

0 komentarze