Panoramiczny 19-calowy monitor Lenovo ThinkVision L1940pwD

lipca 16, 2018

Cześć! 
Dziś porozmawiamy o monitorze Lenovo ThinkVision L1940pwD, który sprawdzał się u mnie przez dobre kilka lat. Niedawno zdecydowałem się na większy monitor, który na pewno zobaczycie w jednym z kolejnych wpisów. 


W internecie niestety o tym monitorze za dużo dowiedzieć się nie da, szczególnie po polskiej stronie sieci. Ja zdecydowałem się właśnie na ten monitor, bo mam zaufanie do firmy Lenovo. Monitor ThinkVision L1940 to elegancki wygląd, doskonała wydajność w przypadku oglądania video oraz rozdzielczość 1440 x 900.


Ekran obraca się o 90 stopni w pionie i 50 stopni w lewo i prawo, co jest dość rzadką cechą dla monitorów 19-calowych. Przyznam, że tej opcji będzie mi brakowało w moim nowym monitorze. Do tego monitor ma regulację wysokości do 110 mm. Matryca jest matowa, dzięki czemu światło dzienne ani refleksy od lampki nie odbijają się w ekranie i nie przeszkadzają w trakcie pracy. 


Monitory Think Vision zapewniają naprawdę bardzo dobrą jakość obrazu, szczególnie z podrasowaną kartą graficzną, która pozwala na korzystanie ze wszystkich opcji obrazu. Niestety monitor ten dopasowany jest jedynie do systemu Windows XP (i starszego), więc w przypadku nowszych oprogramowań może nie działać poprawnie. System Windows na podstawie parametrów monitora wybiera dla komputera najlepsze ustawienia, ale w takim przypadku warto użyć opcji kalibrowanie ekranu. 

Jeśli macie problem z kalibracją ekranu czy zmianą rozdzielczości, to dajcie znać, chętnie pomogę w kolejnym wpisie.


Wszystkie niezbędne przyciski znajdują się z przodu ekranu. Można to zmienić ustawienia jasności ekranu, kontrastu, głośności czy innych ustawień monitora. Niebieski przycisk przełącza źródło sygnału wejściowego wideo, zielony uruchamia automatyczną regulację obrazu, natomiast ikona z żółtym słońcem odpowiada na bezpośredni dostęp od regulacji jasności. 


Podłączenie kabli ułatwia umieszczenie wejść DVI i VGA po lewej stronie, kilka centymetrów od szyi. Niestety monitor nie ma wbudowanych głośników, czego bardzo mi brakowało w trakcie pracy.

Dane techniczne:
Rozdzielczość: 1440 x 900
Rozmiar matrycy: 19''
Współczynnik reakcji pikseli: 5 ms
Współczynnik kontrastu: 1000: 1
Jasność: 250cd / m2
Złącza: VGA, Digital DVI
Zgodność z HDCP? Tak
Dodatkowe funkcje: Funkcja PIVOT (obrót ekranu o 90 stopni) 


Monitory tego typu bardzo często można znaleźć na aukcjach poleasingowych i właśnie na jednej z nich go dorwałem, w bardzo rozsądnej cenie (i to z roczną gwarancją). Na stronie Lenovo znaleźć można wszystkie potrzebne sterowniki do tego, i innych monitorów tej firmy. Możecie znaleźć również całą instrukcję korzystania z monitora (nawet w języku polskim).

A Wy macie komputery stacjonarne czy laptopy i dlaczego? Ja przez dłuższy czas używałem laptopa ze względu na wygodę i mobilność, jednak w przypadku dłuższej pracy przy komputerze, lepiej sprawdza się u mnie komputer stacjonarny z monitorem 19'', a teraz już 21''.

Może Ci się spodobać także

0 komentarze