Dalmierz/odległościomierz laserowy - do czego się przydaje?

lipca 12, 2018

Cześć!

W dzisiejszym wpisie mam dla Was coś, co odbiega nieco od tematyki bloga. Nie jest to telefon, laptop, tablet ani komputer.

Przy okazji remontu miałem okazję testować dalmierz/odległościomierz laserowy marki Powerfix. Muszę przyznać, że nie wiem, jak mogłem wcześniej pracować bez takiego sprzętu i biegać z miarka budowlaną. Dobrze, że wszystko idzie do przodu - człowiek chociaż szybciej radzi sobie z remontem :)



Nieco danych technicznych:

  • dokładny pomiar: od 0,6 do 16 m,
  • wybór pomiędzy calami a metrami,
  • wskaźnik temperatury,
  • dioda laserowa, która pomaga określić punkt pomiaru,
  • zintegrowana poziomica.

Co jeszcze znajduje się w takim urządzeniu? Oczywiście funkcja pomiarów nie tylko długości, ale także pojemności czy powierzchni. Dalmierz laserowy jest niezwykle przydatny zwłaszcza w przypadku konieczności naprawdę dokładnych pomiarów i szybkiego działania. 

Wyświetlacz jest czytelny, zawarte są na nim wszystkie najważniejsze informacje, a także wskaźnik zużycia baterii, przy zakupie do dalmierza dołączona była bateria. 

Cała sztuka polega na przyłożeniu odległościomierza (górą lub dołem - w zależności od wybranej opcji i sprzętu) do jednej ze ścian lub obiektu, od którego chcemy rozpocząć pomiar. 



Dalmierze szybko zajęły miejsce taśm pomiarowych, kalkulatorów itp. Jest to rozwiązanie szybsze i na pewno pozwala na więcej możliwości. Ten dalmierz jest wersją okrojoną (nie potrzebowałem dalmierza, który oblicza mi funkcje trójkątów i posługuje się twierdzeniem Pitagorasa). 

Dobrze wiedzieć, że coś takiego w ogóle na rynku istnieje - może właśnie Tobie oszczędzi nerwów przy remoncie. 

Może Ci się spodobać także

0 komentarze