Polski e-commerce a cross-border

stycznia 27, 2020

Cześć,

czas na przemyślenia! Planuję nowe wpisy na bloga, ciągle testuję nową technologię i dzielę się z Wami swoimi spostrzeżeniami. Dzisiaj jednak zabrałem się za to z innej strony. Razem przyjrzymy się branży IT i temu, jak wpływa ona na e-commerce w Polsce, a jest na co patrzeć!



Zwłaszcza w ciągu ostatnich lat, kiedy polski e-commerce przeżył prawdziwe „boom”. No bo jak inaczej nazwać fakt, że jeszcze w 2017 r. Internautów w Polsce, którzy robili zakupy online, było zaledwie 54%, podczas gdy dwa lata później było to już 62% użytkowników. Sam robię zakupy online już od ładnych paru (może kilkunastu?) lat, a zacząłem – jak się pewnie domyślacie – od elektroniki, a mianowicie telefonu.



Co ciekawe, coraz większą popularnością cieszy się także cross-border. Szczerze? Bardzo mnie to ekscytuje. Zdarza mi się zamawiać na Aliexpress, głównie elektronikę do Xiaomi. Jeżeli chcecie poczytać więcej o e-commerce w Polsce i zjawisku cross-border, to dosyłam do tego artykułu: https://paq-studio.com/blog/e-commerce-w-polsce-statystyki/, rzetelny i ciekawy materiał. Nie miałem pojęcia, że w Polsce częściej się zamawia z Niemiec niż z Chin!



Każdy, kto zna bloga trochę dłużej, wie, że jestem fanem smartfonów i gadżetów. Jak wynika z nowych raportów, nie tylko ja. Poczułem się dumny, kiedy zobaczyłem, że aż 61% Internautów robi swoje zakupy właśnie ze smartfonem! Zawsze podkreślam, że potencjał smartfonów jest ogromny.



Z tego wszystkiego najbardziej mnie interesuje to, jaki wpływ na polski e-commerce będzie miał cross-border. Podejrzewam, że dla branży IT będzie miało to kolosalne konsekwencje. Już teraz Aliexpress cieszy się popularnością, a za kilka lat to może być prawdziwy hit. Z jednej strony świetnie, bo to dostęp do taniego i coraz lepszego sprzętu. Z drugiej strony zawsze pozostaje niesmak, że nie wspiera się lokalnych przedsiębiorców.



Trudno jednak mówić o „lokalnych przedsiębiorcach” czy „lokalnych producentach”, kiedy mowa o IT. W końcu najlepszy sprzęt to w wielu przypadkach Azja – Samsung, Xiaomi czy Huawei. Warto jednak pamiętać, że kupując w Polskich sklepach i salonach – nawet zagraniczny sprzęt – płaci się podatki, więc to na pewno bardziej „patriotyczne” rozwiązania. Niestety też droższe.



Ja z pewnością dalej będę śledził ten temat, bo zmiany przychodzą niemalże codziennie! Dalej będę zamawiał swój sprzęt przez Internet i dalej będę korzystał z Aliexpress. A Wy? Jaki macie stosunek do e-commerce w Polsce i zjawiska cross-borderu?

Może Ci się spodobać także

0 komentarze