Obiektyw szerokokątny Samyang 8 mm f/3.5 - recenzja

września 12, 2019

Cześć!

Skoro od czasu do czasu przewija się tutaj temat fotografii to nie byłbym sobą, gdybym nie pochwalił się Wam obiektywem, dzięki któremu inaczej patrzy się na zaaranżowanie kadru. Mam nadzieję, że mój mały eksperyment z fotografią przypadnie Wam do gustu!


Obiektyw szerokokątny Samyang 8 mm f/3.5

Dlaczego w ogóle zdecydowałem się na obiektyw szerokokątny? Odpowiedź jest prosta - chciałem spróbować czegoś nowego, spróbować nowego rodzaju fotografii, skupić się na innych detalach, które muszę wydobyć.

Czy obiektyw spełnił moje oczekiwania i nadaje się do każdej fotografii? Sprawdźmy, co kryje się w środku!



Obiektyw jest dość spory. Jego długość maksymalna to 75 mm, średnica to dokładnie 74.8 mm. Jest bardzo poręczny i jego mocowanie jest szybkie - wydaje mi się, że to jeden z lepszych obiektywów, z którymi miałem okazję pracować.


Tak prezentuje się przypadkowe zdjęcie zrobione obiektywem szerokokątnym. Do jakiej fotografii go stosuję? Przede wszystkim do fotografowania wnętrz - pięknie można zebrać wszystkie ściany w jednym ujęciu, bez kombinowania i wchodzenia na drabinę. Obiektyw szerokokątny przekłamuje rzeczywistość, ale wydaje mi się, że każdy fotograf w pewien sposób to robi w postprodukcji :)


Dane techniczne:

  • ogniskowa: 8 mm,
  • przysłona: 3.5,
  • manualne ustawianie ostrości,
  • kąt widzenia: 180°
  • minimalna długość ostrzenia: 30 cm
  • soczewka asferyczna,
  • konstrukcja obiektywu: 10 elementów w 7 grupach,
  • wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne. 

Do obiektywu od razu dołączona była osłona przeciw promieniom słonecznym, co jest niezwykle istotne, jeśli chodzi o robienie zdjęć w terenie. 
Kąt widzenia obiektywu pozwala na eksperymentowanie jeśli chodzi o fotografię pomieszczeń, małych biur, ciasnych pokoi, korytarzy, tuneli.

Obiektyw jest manualny - bez systemu Auto Focus. Mi to nie przeszkadza, już od dawna staram się pracować na ręcznym ustawianiu wartości. O wiele szybciej człowiek może się wszystkiego nauczyć.


  • minimalna wartość przysłony - 3.5
  • maksymalna wartość przysłony - 22
  • brak stabilizacji
  • obiektyw z bagnetem do mocowania do Canona
Lubię ten obiektyw przede wszystkim za to, że daje mi radość z fotografii - zawsze to coś innego, niż znane wcześniej kadry. Cenię sobie w nim poręczność i to, że jest wykonany z dobrych jakościowo materiałów. Nic nie "zajeżdża" mi tanim plastikiem.

To, co niektórym z użytkowników może się nie spodobać to brak Auto Focusa i końcowa jakoś zdjęć, którą jednak możemy odczuć, gdybyśmy chcieli drukować zdjęcie w większym formacie.


Obiektyw szerokokątny Samyang 8 mm f/3.5 sprawia mi wiele radości i cieszę się, że mam do niego dostęp. Eksperymentujcie z fotografią, a zobaczycie, że od razu pojawią się Wam w głowie nowe pomysły :)

Jeśli ktoś nie nadrobił poprzednich wpisów z serii fotograficznej, zapraszam:

Może Ci się spodobać także

0 komentarze