Dysk zewnętrzny WD Elements 2TB USB 3.0

grudnia 06, 2019

Cześć!

Od dłuższego czasu szukałem dobrej jakościowo pamięci zewnętrznej w rozsądnej cenie. Na szczęście dyski zewnętrzne okazały się o wiele tańsze niż myślałem. Wybór również jest niezwykle duży, jednak w większości rankingów na czele stoi Western Digital oraz Seagate. 


Dlaczego zdecydowałem się na dysk Western Digital?

Cena nie gra roli, jeśli chodzi o dobrą, niezawodną elektronikę. Wybierając dysk zwróciłem uwagę przede wszystkim  na awaryjność sprzętu. Nie ma nic gorszego, jak utrata danych, a niestety już nieraz mi się to zdarzyło. Dyski Seagate są o wiele bardziej zawodne niż WD, więc wybór był jasny! 


Niestety obudowa dysku jest plastikowa, więc trzeba uważać. Na szczęście wybierając dysk zamówiłem również etui (jeszcze do mnie nie przyszło), więc dysk będzie w pełni zabezpieczony!


Dysk jest zaskakująco mały (chociaż widziałem mniejsze) i gabarytami przypomina zwykłego smartfona. Format dysku to 2,5", a jego waga to 230 g. Nie jest ciężki, ale powiedziałbym, że czuć go w ręce. Jest to dysk HDD. Wiem, co myślicie! Niestety dyski SSD są nadal niebotycznie drogie, a dokładniej droższe o ok. 1000 zł. Na tę chwilę nie mogłem pozwolić sobie na taki zakup, ale następnym razem pomyślę o szybszym urządzeniu. Dysk będzie mi służył jedynie do przechowywania zdjęć i plików, które nie mieszczą się już na moim laptopie, a do takich celów SSD marnowałby swój potencjał!


Dawka danych technicznych:

  • format szerokości: 2.5",
  • interfejs: USB 3.0,
  • pojemność: 2 TB,
  • model: Elements Portable,
  • szerokość: 82 mm,
  • typ: magnetyczny,
  • waga: 230 g,
  • prędkość obrotowa: 5400 obr./min.


A Wy używaliście już sprzętów WD? Jakie macie doświadczenia z dyskami zewnętrznymi?

Czekam na komentarze!

Może Ci się spodobać także

0 komentarze