Xiaomi Mi Note 2 - recenzja

stycznia 11, 2019

Cześć!

Nowy rok to nowe wyzwania, nie tylko jeśli chodzi o postanowienia noworoczne (choć ja takowych nie uskuteczniam) ale także testowanie sprzętów, których do tej pory nie miałem jeszcze okazji testować. Mam nadzieję, że dzisiejsza recenzja przypadnie Wam do gustu!

Któż nie zna marki Xiaomi! Mam obecnie w rękach model Mi Note 2 i byłem niesamowicie ciekaw, czy sprosta moim wymaganiom. Było nieźle, ale o tym w dalszej części wpisu!


Estetyka przede wszystkim - właśnie to urzekło mnie w tym modelu. Wszystko wydaje się dopracowane, odczucia "smooth" przy dotykaniu krawędzi, zadowalająca głębia czerni - na mnie zrobiło to wrażenie. Ale nie samym wyglądem telefonu człowiek żyje :)


Ciężko tutaj zacząć od jakiegoś konkretnego punktu - tyle jest do napisania!
Wyświetlacz OLED jest wygięty obustronnie - daje to wrażenie większego pola manewru na pulpicie telefonu. Matryca telefonu jest w Full HD, została zakrzywiona pod szkłem 3D. Na mnie robi to mega wrażenie, i wiem, że kolejny telefon, w jaki zainwestuję powinien mieć coś takiego, po prostu mi się podoba!

Posiada funkcję szybkiego ładowania Quick Charge, kabel USB oczywiście typu C, co według mnie było dobrym posunięciem w telefonach - takie wejście rzadziej się niszczy i zawsze się "trafi" tam, gdzie powinno.


Dokładne wymiary:

  • grubość: 7,6 mm
  • szerokość: 77,3 mm
  • wysokość: 156,2 mm
  • waga: 168 g 
Telefon jest dość spory, ale wygodny w obsłudze, nie miałem problemu z przyzwyczajeniem się do niego. Rozdzielczość nagrywania wideo: 4K. Filmy są naprawdę dobrej jakości - ale i światło musi być ku temu sprzyjające. 



Tak samo ze zdjęciami, aparat z tyłu: 22,5 Mpix, aparat z przodu: 8.0 Mpix. Niby zadowalające, ale ja myślę, że potencjał nie jest na maxa wykorzystany. Potrzebne jest naprawdę dobre oświetlenie, aby zdjęcie wyszło dobrze, bez szumów, bez poruszeń itp. 


Lamka błyskowa wbudowana, dobrze doświetla zdjęcia. Przysłona obiektywu - i przedni i tylni obiektyw: f/2.0. Zadowalające, ale nie powala mnie do końca. Sama rozdzielczość ekranu: 1920 x 1080. Przekątna ekranu: 5,7". 


Bateria: litowo-jonowa 4070 mAh. Sprawdza się dobrze, przy normalnym użytkowaniu telefonu nie muszę go codziennie ładować. Zdarza się, że wytrzymuje nawet kilka dni bez doładowywania go. To mnie zadowala. 

Łączność? Mamy tutaj NFC, bluetooth, Wi-Fi oraz 4G (LTE). Jeszcze w tym tygodniu zabiorę się za dokładniejsze testowanie i zobaczymy, co uda mi się wywnioskować. 


Przechodząc do konkretów:
  • układ graficzny - Adreno 530
  • procesor - Qualcomm Snapdragon 821
  • pamięć wbudowana - 128 GB
Do tego mamy możliwość obsługi dwóch kart SIM, co przyda się zwłaszcza w przypadku osób, które prowadzą własny biznes i mają telefon służbowy, a nie chcą używać dwóch osobnych aparatów. 


Mamy tutaj jakieś dodatki? A i owszem:
  • żyroskop
  • czujnik zbliżenia
  • czujnik światła
  • czujnik Halla
  • czytnik linii papilarnych
  • akcelerometr
Do tego 24-miesięczna gwarancja.

Ogólnie telefon Xiaomi Mi Note 2 oceniam dobrze, ale za takie pieniążki można byłoby znaleźć coś lepszego (wiadomo, telefon wyszedł dość dawno). Nie jestem zadowolony z aparatu, poza tym - dla mnie ok!

Posiadacie jakiś telefon marki Xiaomi? Jesteście zadowoleni? :)

Może Ci się spodobać także

0 komentarze